Haber

Halkalı-Kapıkule arası 4 saatten 1,5 saate düşecek

İSTANBUL (İGFA) – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Yüksek Hızlı Tren Projesinin Çerkezköy-Kapıkule arasındaki 153 kilometrelik bölümünde incelemelerde bulundu. Bakan Uraloğlu, Türkiye’de yapımı devam eden en önemli demiryolu projelerinden Halkalı-Kapıkule Yüksek Hızlı Tren Hattı Projesi’nde yürütülen çalışmalarda gelinen son noktayı anlattı.

Türkiye’nin ulaşım açısından Asya ile Avrupa arasında köprü konumunda olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, “Halkalı-Kapıkule Yüksek Hızlı Tren Projesi, Asya-Avrupa koridorunun ilk kısmını oluşturuyor. Bu proje de projelerden bir tanesi. İpek Demiryolu güzergahının ülkemizden geçen kısmının Avrupa bağlantısını oluşturan en önemli halkaları.” “Bu oluşur” dedi.

Halkalı-Kapıkule hattının “153 kilometre Kapıkule-Çerkezköy”, “67 kilometre Çerkezköy-Ispartakule” ve “9 metre Ispartakule-Halkalı” olmak üzere 3 fazdan oluştuğunu belirten Uraloğlu, şöyle konuştu:

“Projemizin ilk etabı olan Çerkezköy-Kapıkule arasındaki 153 kilometrelik kısmı 2025 yılı sonuna kadar tamamlamayı planlıyoruz. Projenin diğer etapları olan Ispartakule-Çerkezköy arasındaki 67 kilometrelik kısım ile 9 kilometrelik kısmı ise 2025 yılı sonuna kadar tamamlamayı planlıyoruz. Halkalı-Ispartakule arasındaki hattı 2028 yılında tamamlamayı hedefliyoruz. Böylece projemizin tamamını tamamlamayı hedefliyoruz. 2028 yılında devreye alacağız. 200 km/saat hıza uygun, çift kişilik yeni bir yüksek hızlı tren hattı inşa ediyoruz. Halkalı – Kapıkule ortasında toplam 229 km güzergah üzerinde hem yük hem yolcu taşıyabilen sınırlı, elektrikli ve sinyalli proje.Projenin yaklaşık 55 km’si Edirne, yaklaşık 62 km’si ise Kırklareli illerinde bulunmaktadır. , İstanbul’da 68 km, Tekirdağ’da 44 km. Sınırımızın Kırklareli, Edirne ve Kapıkule’de istasyonları olacak. Tekirdağ ilimizde Çerkezköy’de yeni yolcu istasyonu ve yeni yük istasyonları kurulacak. İstanbul İlimizde Halkalı olacak , Çatalca ve Ispartakule istasyonları.”

“ORTA HALKALI-KAPIKULE 4 SAATTEN 1 SAAT 30 DAKİKAYA İNDİRİLECEK”

Bakan Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule projesinin tamamlanmasıyla birlikte; Halkalı-Kapıkule arasındaki yolcu seyahat süresi 4 saatten 1 saat 30 dakikaya düşecek; Yük taşıma süresinin 6 saat 30 dakikadan 2 saat 30 dakikaya düşeceğini, mevcut hat kapasitesinin ise 4 kat artacağını belirtti.

Bakan Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule hattının ilk etabı olan Çerkezköy-Kapıkule kesimi olan 153 kilometre uzunluğundaki güzergahta 200 km/saat hıza uygun, çift limitli yeni yüksek hızlı tren hattının inşa edildiğini belirtti. Hem yük hem de yolcu taşıyabilen elektrikli ve sinyalli, “Çerkezköy -Kapıkule kesimi 275 milyon euroluk Avrupa Birliği Hibe Fonlarından (IPA) yararlanılarak inşa ediliyor. Çerkezköy-Kapıkule kesiminde üretim çalışmalarımız hızla devam ediyor.” “153 (349 hat km) kilometrelik kısmın 53 kilometrelik (106 hat km) sınır döşeme işlemini tamamlayarak yüzde 73 fiziki ilerleme sağladık.”

Uraloğlu, projenin diğer etapları olan Ispartakule-Çerkezköy arasındaki 67 kilometrelik üçüncü etap ve Halkalı-Ispartakule arasındaki 9 kilometrelik üçüncü etabın da ihalesinin yapıldığını ve çalışmaların devam ettiğini belirtti.

“DEMİR YOLU SINIR Türkiye İLE AB ARASINDAKİ BAĞLARI GÜÇLENDİRECEK”

Türkiye’nin AB için çok değerli bir paydaş olduğunu vurgulayan Uraloğlu, “Avrupa için Türk üreticiler, üretim ve tedarik zincirinin önemli bir parçası ve vazgeçilmez ticari ortaklardır. Bu noktalardan bakıldığında Halkalı-Kapıkule Yüksek’imizin önemi ortaya çıkıyor. Hızlı Tren projesi daha da iyi anlaşılıyor.Bu demiryolu hattı Türkiye’de “AB ile AB arasındaki ilişkileri güçlendirecek, dostluğumuzu pekiştirecek.” değerlendirmesinde bulundu.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu